Vi bruger Cookies på www.toyota-forklifts.dk, blandt andet for at forbedre din oplevelse på sitet. OK

Toyota brændstofløsninger med Li-ion batterier

Nye brændstofløsninger

Toyota bidrager til at fremme bæredygtigheden inden for intralogistik ved at fremstille truck med langt bedre brændstof- og energiudnyttelse samt ved at udvikle og anvende nye teknologier, der reducerer CO2-udledningen. Toyota kan levere lithium-ion batterier til stort set alle gaffeltruck og lagertruck.
Toyota reflex reactruck med lithium-ion

Lithium-ion batterier

Elektriske truck har en høj produktivitet og ingen CO2-udledning, og de fleste truck er udstyret med traditionelle blysyrebatterier. I dag lagres elektriciteten i et blysyre- eller gelebatteri, der kræver en genopladningsperiode på 6 til 12 timer, hvilket begrænser muligheden for konstant kørsel med trucken. Batteriskift er nødvendigt, men dette medfører omkostninger til flere batterier pr. truck.

Truck med li-ion-batterier giver en mere effektiv måde at lagre og levere elektricitet på i eldrevne truck. Li-ion-batterier har en højere effekt end blysyrebatterier og op til 20% mindre energitab, hvilket forbedrer truckens tilgængelighed.

Li-ion-batterier er nu tilgængelig på flere lagertruck og eldrevne gaffeltruck.

KONTAKT OS

Hydrogen/brint teknologi

Gaffeltruck med forbrændingsmotor er meget produktive, og optankning klares hurtigt, men deres CO2-udledning er en udfordring. Elektriske gaffeltruck er også meget produktive, og udleder ingen CO2. Men det varer mellem 6-12 timer at oplade batteriet, hvilket betyder, at trucken enten ikke er tilgængelig, eller at der skal skiftes batteri for at sikre konstant drift.

Hydrogen/brint -teknologien har potentialet til at eliminere de førnævnte begrænsninger på både motor- og eldrevne truck, da denne teknologi giver en produktiv truck, som kan optankes på få minutter og anvendes konstant uden CO2-udledning.

Hvis brint skal blive et almindeligt anvendt brændstof i fremtiden, er udfordringen at producere tilstrækkelige mængder af brint på en omkostningseffektiv måde med minimal miljøbelastning. Der er også brug for en udviklet infrastruktur med levering af brint på det sted, hvor trucken anvendes.

Hydrogenbrændsesceller er et område med en potentiel fremtidig, som Toyota undersøger.

KONTAKT OS

Hybrid gaffeltruck

Truck med forbrændingsmotor er meget produktive. Optankning er endvidere nemt og varer få minutter, hvilket giver en effektiv konstant drift. Udfordringen med forbrændingsmotorer er at reducere brændstofforbruget – hvilket igen vil reducere driftsomkostningerne, sænke forbruget af fossile brændstoffer og reducere CO2-udledningen.

Toyota Hybrid gaffeltruck kan blive et af vores svar på disse udfordringer. Brændstofforbruget i denne motordrevne hybrid-truck er halveret sammenlignet med konventionelle truck med forbrændingsmotor, og CO2-udledningen er også halveret. Endvidere vil en Toyota Hybrid gaffeltruck give nye fordele for brugere af motordrevne truck, inklusive forbedret manøvredygtighed med automatisk bremsning og acceleration via de hydrauliske betjeningsgreb, funktioner der oftest forbindes med elektriske truck.

KONTAKT OS