Toyota Material Handling Danmarks (TMHDK) fortrolighedspolitik

I denne fortrolighedspolitik forklarer vi, hvordan vi indsamler og anvender dine persondata. Denne databeskyttelsespolitik gælder for alle de persondata, vi behandler om dig, når du køber vores produkter eller anvender vores tjenester, besøger vores websider eller på anden måde interagerer med os. Vi har opdelt denne databeskyttelsespolitik i forskellige afsnit. Klik på det relevante afsnit herunder for at få yderligere oplysninger.

Cookies

Dette websted gemmer cookies på din computer. Disse cookies bruges til at indsamle oplysninger om, hvordan du interagerer med vores websted og giver os mulighed for at huske dig. Vi bruger disse oplysninger til at forbedre og tilpasse din browseroplevelse og til analyse og metrics om vores besøgende både på dette websted og andre medier. Se vores politik til beskyttelse af personlige oplysninger for at finde ud af mere om de cookies, vi bruger.

Hvis du afviser, spores dine oplysninger ikke, når du besøger dette websted. En enkelt cookie bruges i din browser til at huske din præference for ikke at blive sporet.

1. Hvem vi er

Vi er Toyota Material Handling Denmark (også kendt som TMHDK), med hjemsted på Industrivej 3, 3550 Slangerup, Danmark, telefon 70 220 260. Vores CVR nr. er: 62657014

TMHDK er en del af TICO Group. For yderligere oplysninger se vores webside under ”Om TMHDK”.

TMHDK har ansvaret for indsamlingen og anvendelsen af dine persondata, som beskrevet i denne databeskyttelsespolitik.

Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til eller klager over behandlingen af dine data, kan du kontakte os på adressen info@dk.toyota-industries.eu

 

2. Typen af persondata vi behandler

2.1. Generelt. Vi kan indsamle og behandle følgende kategorier af persondata:

a. Navn, titel og køn

b. Dine kontaktdetaljer og personlig konto eller registreringsdetaljer samt dit firmanavn og forretningssted herunder adresse, telefonnummer, CVR nummer og din e-mailadresse.

c. Oplysninger om dine forespørgsler og køb

d. Vores kommunikation med dig
Når du sender os en e-mail eller chatter med os online eller via de sociale medier, registrerer vi din kommunikation med os. Når du ringer til os, vil vores kundesupport registrere dine spørgsmål eller klager i vores database.

e. Oplysninger vi indsamler, når du bruger vores websider, apps og andre digitale medier

- Når du besøger vores websider, kan vi registrere din IP-adresse, browsertype, operativsystem, referencewebside og webbrowsing adfærd.

- Vi kan modtage en automatisk notifikation, når du åbner et nyhedsbrev eller klikker på et link i sådan et nyhedsbrev.

- Med din tilladelse kan vi også modtage data om din placering.

f. Oplysninger i forbindelse med sociale medier

Afhængigt af dine indstillinger på sociale netværk kan vi modtage oplysninger fra udbyderen af dit sociale netværk. For eksempel når du logger på vores tjenester ved hjælp af en social netværkskonto, kan vi modtage din sociale netværksprofil inklusive dine kontaktdetaljer, interesser og kontakter. For yderligere oplysninger om de persondata, som vi modtager fra udbyderen af dit sociale netværk, og hvordan du ændrer dine indstillinger, henvises til websiden og databeskyttelsespolitikken fra udbyderen af dit sociale netværk.

g. Oplysninger du vælger at dele med os

Du kan vælge at dele oplysninger med os, for eksempel når du lægger en kommentar til os på Facebook eller LinkedIN  og udfylder en kundeundersøgelse eller indsender en tilmelding til en begivenhed.

 

2.3. Cookies og lignende teknologier.

Når du bruger vores websider, indsamler vi oplysninger via cookies og lignende teknologier. For yderligere oplysninger om dette kan du læse vores cookiepolitik på websiderne, eller den mobilapp du anvender.

 

2.4. Specifikke tjenester, apps eller begivenheder.

I forbindelse med specifikke tjenester, apps eller begivenheder kan vi indsamle andre typer af data og anvende disse data til andre formål end dem, der er beskrevet i denne databeskyttelsespolitik. Vi vil oplyse dig om det, når du registrerer dig til en tjeneste eller en begivenhed, eller når du downloader en app.

 

3 Hvordan vi indsamler dine data

I det følgende vil vi forklare, hvilke data vi indsamler, behandler og anvender, hvornår og til hvilket formål.

3.1 Dataindsamling til særlig brug til informationsformål

Hvis du ikke registrerer dig for at kunne bruge vores online-shop, eller hvis du ikke giver os nogle oplysninger, indsamler vi udelukkende de data, som din browser sender til os for at give dig mulighed for at besøge vores online-shop.

Disse er:

* IP-adresse

* Dato og tid for anmodningen

* Tidszoneforskel i forhold til Greenwich Mean Time (GMT)

* Indhold af anmodningen (siden)

* Adgangsstatus / HTTP statuskode

* Mængden af overførte data

* Meddelelse om hvorvidt søgningen lykkedes

* Advisering om hvorfor en anmodning eventuelt er mislykkedes

* Webside hvorfra anmodningen kommer

* Anvendt browser

* Operativsystem

* Skærmopløsning

* Browserplug-ins (JavaScript, Flash Player, Java, Silverlight, Adobe Acrobat Reader osv.)

* Sprog og browsersoftwareversion.

Herudover anvendes såkaldte cookies, se vores cookiepolitik

 

3.2 Dataindsamling ved registrering i vores online-shop

Hvis du ønsker at bestille produkter via vores online-shop, skal du registrere og oprette en kundekonto, hvor de data, du angiver (firmanavn, adresse, e-mailadresse, andre kontaktdata) lagres på vores servere.

Ved registrering til vores online-shop indsamles ligeledes de data, der nævnes under "3.1".

 

Før du kan registrere dig i vores online-shop, skal du give samtykke til lagringen og brugen af de data, der er afgivet under registreringen. Den tilhørende samtykkeerklæring lyder som følger:

"Jeg accepterer vilkårene og betingelserne og er enig i tilbagekaldelsen og brugen af mine data i henhold til databeskyttelsespolitikken."

 

 

4. Hvad anvendes dataene til?

a. Til at kontakte dig i forbindelse med kontraktforhandlinger og til at behandle dine forespørgsler.

Skulle der blive indgået kontrakter, bliver dataene anvendt til at behandle kontrakterne. I den forbindelse kan dine data blive videregivet til et bestilt shippingfirma, og ved behov kan der ske overførsel af dine betalingsdata til vores betalingsudbyder. For at hindre uautoriseret adgang fra tredjemand til dine persondata, især finansielle data, vil ordreprocessen være krypteret gennem SSL-teknologi. 

b. For at kunne levere vores online-tjenester og vores mobilapps til dig
- Nogle af vores online-tjenester anvender din placering, for eksempel for at kunne vise dig den nærmeste placering af det, du er interesseret i.
- For at lette din brug af vores online-tjenester kan vi analysere de data, vi indsamler, når du bruger vores digitale medier og kombinere det med oplysninger, der er indsamlet via cookies og lignende teknologier (se ovenfor). For eksempel for at kunne forstå, hvilken digital kanal (e-mail, sociale medier) eller enhed (desktop, tablet eller mobil) du foretrækker, så vi kan begrænse vores kommunikation til den kanal eller enhed.

d. Til at kommunikere med dig
Vi anvender dine kontaktdetaljer til at kommunikere med dig, besvare dine spørgsmål eller håndtere dine klager.

e. Til statistiske undersøgelser
- Generelt. Vi anvender automatiske værktøjer til at udføre statistiske undersøgelser af generelle trends vedrørende brugen af vores tjenester, websider og sociale medier samt adfærden og præferencerne for vores kunder og brugere.
- Data. Til udførelsen af vores undersøgelser kan vi kombinere og analysere de forskellige typer af data som beskrevet ovenfor. Vi anvender udelukkende sammenlagte data og anvender ikke navn, e-mailadresse eller andre direkte identificerende oplysninger. Vi kan ligeledes kombinere disse sammenlagte data med oplysninger, vi modtager fra vores autoriserede forhandlere eller fra offentlige kilder. Vi vil ikke anvende følsomme data til denne statistiske undersøgelse uden dit samtykke.
- Fordele. Statistiske undersøgelser hjælper os med at udvikle bedre tjenester og tilbud, at levere mere modtagelig kundesupport og til at forbedre designet og indholdet på vores websider.

f. Til direkte markedsføringsformål
- Generelt. Vi kan anvende dine persondata til at sende dig nyhedsbreve, brochurer, reklamekampagner eller andet markedsføringsmateriale.
- Datakategorier. For at forstå, hvad der er relevant for dig kan vi anvende automatiske værktøjer til at analysere dine persondata. Til det formål kan vi anvende og kombinere oplysningerne beskrevet ovenfor. Vi kan ligeledes kombinere disse sammenlagte data med oplysninger, vi modtager fra vores koncernselskaber eller fra offentlige kilder. Vi vil ikke anvende følsomme data til denne statistiske undersøgelse uden dit samtykke.
- Fordele. Vi anvender resultaterne fra vores analyse til at skræddersy vores markedsføringskommunikation til dine specifikke interesser og præferencer. Hvis vores analyse for eksempel viser, at du kan være interesseret i visse typer maskiner eller i en specifik tjeneste, kan vi tilpasse vores nyhedsbrev og websiderne med tilbud og indhold, som, vi tror, er relevant for dig.
- Kanaler. Vi kan anvende forskellige kanaler til vores markedsføringskommunikation, som for eksempel e-mail, sociale medier og din personlige online-konto.
- Tilpasset publikumsøgning. Vi kan deltage i Facebooks kundetilpasningsprogram, der giver os mulighed for at vise dig individualiserede annoncer, når du besøger Facebook. Vi kan dele din e-mailadresse eller anden identifikator med Facebook for at give Facebook mulighed for at fastslå, om du har en Facebookkonto. Vi kan anvende lignende programmer fra andre sociale netværk. Du kan fravælge at deltage i vores Facebook kundetilpasningsprogram (eller lignende programmer) ved at sende en e-mail fra den e-mailadresse, som du fravælger fra, til EMAIL.  For yderligere oplysninger om tilpasset publikumssøgning henvises der til websiden for din udbyder af sociale medier.
- Gør indsigelse eller tilbagekald. Du kan gøre indsigelse mod eller tilbagekalde dit samtykke til at modtage markedsføringskommunikation til hver en tid ved at følge anvisningerne i den pågældende markedsføringskommunikation eller ved at kontakte os på adressen info@dk.toyota-industries.eu

 

5 Videregivelse til eller deling af data med tredjemand

5.1. Generelt. Vi kan give eller dele dine persondata med tredjemand til følgende formål:

a. Til de supporttjenester vi inddrager
Vi bruger tredjemand til at levere vores tjenester, som for eksempel it-leverandører, udbydere af sociale netværk, markedsføringsbureauer, kreditkort- og kontokortselskaber samt udbydere af svindelbekæmpende screeningstjenester. Enhver sådan tredjemand skal sørge for passende beskyttelse af dine persondata, og de må udelukkende behandles i overensstemmelse med vores instrukser.

b. Tredjemands websider. Vores websider indeholder links til websider tilhørende tredjemand. Hvis du følger disse links, forlader du vores websider eller mobilapps. Denne databeskyttelsespolitik gælder ikke for websider tilhørende tredjemand. TMHDK påtager sig intet ansvar for brugen af dine persondata hos tredjemand. Din brug af disse websider er for egen risiko. For yderligere oplysninger om, hvordan en sådan tredjemand behandler dine persondata, henvises til dennes databeskyttelsespolitik (hvis den findes).

 

6 Sikkerhed og fastholdelse

6.1. TMHDK vil tage passende tekniske og organisatoriske forholdsregler til at beskytte dine persondata mod tab og ulovlig brug.

a) Kontrol for at forhindre, at uvedkommende får adgang til databehandlingssystemer, der bruges til behandling eller brug af personlige data (adgangskontrol), er implementeret og gennemgået.

b) Kontrol for at forhindre brug af databehandlingssystemer uden tilladelse (adgangskontrol) er implementeret og gennemgået.

c) Kontrol for at sikre, at personer med adgang til databehandlingssystemer kun har adgang til de personoplysninger, som de har ret til at få adgang til, at personoplysninger ikke kan læses, kopieres, ændres eller slettes uden tilladelse i forbindelse med behandling eller brug og efter opbevaring (adgangskontrol) er implementeret og om nødvendigt gennemgået.

d) Kontrol for at sikre, at personlige data ikke kan læses, kopieres, ændres eller slettes uden tilladelse i forbindelse med elektronisk overførsel eller transmission (overførselsstyring) er implementeret for al ekstern kommunikation.

e) Kontrol for at sikre, at det er muligt at overvåge og bestemme, om og af hvem personlige data er indtastet i behandlingssystemer, ændret eller slettet (inputkontrol) er implementeret ved hjælp af adgangskontrol, sikker udvikling og, hvor det er muligt, sårbarhedstest af grænseflader.

f) Kontrol for at sikre, at når personlige data skal behandles i henhold til instruktioner, behandles personoplysningerne helt i overensstemmelse med instruktionerne fra den hovedansvarlige og er implementeret gennem omhyggelig overvågning af underprocessorer.

g) Kontrol for at sikre, at personlige data er beskyttet mod utilsigtet ødelæggelse eller tab (tilgængelighedskontrol) er implementeret gennem en kombination af administrativ og IT-sikkerhedskontrol for tjenester og infrastruktur.

h) Kontroller for at sikre, at data indsamlet til forskellige formål kan behandles separat er implementeret gennem sikker udvikling og, hvor det er muligt, logisk og fysisk adskillelse.



6.2. Dine persondata vil blive gemt så længe, det er påkrævet af formålet beskrevet i denne databeskyttelsespolitik, eller så længe som det er nødvendigt for at overholde lovmæssige forpligtelser og løse eventuelle tvister.

 

7 Dine rettigheder

Hvis du ikke ønsker at gemme dine data, beder vi dig om at undlade at registrere dig i vores online-shop. Af tekniske grunde er det ikke muligt at skelne mellem individuelle brugere, så alle brugere skal acceptere dataindsamlingen / anvendelsen af data. Undtagelser er desværre ikke mulige. 

Du kan anmode om adgang til og mulighed for at opdatere og rette i dine persondata. Og du kan udøve enhver anden ret, du måtte have under den gældende databeskyttelseslovgivning, herunder for eksempel indsigelse mod behandlingen af dine persondata. Du skal blot indsende dit skriftlige svar ledsaget af en kopi af din legitimation til info@dk.toyota-industries.eu.

Tilbagekaldelsen sletter ligeledes din registrerede profil. Vores online-shop er ikke længere tilgængelig for dig.

Vær opmærksom på, at selv om din profil er blevet slettet, kan vi bevare oplysninger om specifikke transaktioner til regnskabsformål eller for at kunne behandle den transaktion.

Du kan sige nej til at modtage markedsføringskommunikation til enhver tid ved at følge anvisningerne i den pågældende markedsføringskommunikation eller ved at kontakte os på adressen info@dk.toyota-industries.eu.

Endelig bedes du huske, at hvis du skulle ønske det, har du altid ret til at indsende en klage til den relevante tilsynsmyndighed, såsom Datatilsynet (DK): dt@datatilsynet.dk.

Du kan ligeledes kontakte os på følgende e-mailadresse: info@dk.toyota-industries.eu, hvis du har nogle spørgsmål, bemærkninger eller klager i forbindelse med denne databeskyttelsespolitik.

 

8 Opdatering af denne politik

Denne databeskyttelsespolitik gælder fra 2020-08-25 og erstatter vores tidligere databeskyttelsespolitik. Vi vil holde denne databeskyttelsespolitik opdateret og informere dig om eventuelle ændringer ved at lægge den reviderede databeskyttelsespolitik op på vores webside, hvor den vil få gyldighed umiddelbart efter.

 

 

 

Fjern alle