ConDoor Door Components bruger Swarm Automation til at indfri deres vækstambitioner.

For at realisere ambitionen om at være den hurtigste og mest konkurrencedygtige leverandør af ledhejseporte – og for at kunne følge med væksten i den nuværende produktion – fik ConDoor Door Components hjælp fra Toyota Material Handling. For at gøre denne ambition til virkelighed var automatisering den bedste vej frem.

Om ConDoor 

ConDoor Door Solutions er en producent af isolerede ledhejseporte til erhvervsbygninger og private hjem. På tre produktionslokationer – to i Holland (Zeewolde og Emmen) og én i Ungarn – udvikler og producerer de bæredygtige porte, skræddersyet helt efter slutbrugerens ønsker.

Hos ConDoor Door Components i Emmen producerer de hardwaresæt og enkelte komponenter, der sikrer den korrekte funktion af ledhejseporte.

Fakta og tal

 

Kom i gang med Swarm-automation

Johan Oosting, projektleder hos ConDoor Door Components, forklarer:
“Vi undersøgte vores muligheder, før vi valgte en leverandør til dette skræddersyede automatiseringsprojekt. Fra starten føltes det som det rette valg at gå med Toyota Material Handling. De viste, at de havde den nødvendige viden og et klart billede af, hvad vores virksomhed havde brug for for at kunne vokse. Da projektet først var i gang, kunne vi se, at alting faldt rigtig godt på plads. Vi konkluderede hurtigt, at i alt 3 AGV’er (Automated Guided Vehicles) kunne indsættes i denne logistikproces.”

Niek Lammersen, sales development manager hos Toyota Material Handling, tilføjer:
“Vi tog imod udfordringen fra ConDoor med åbne arme, netop fordi den ikke var helt standard. Vi elsker at tænke ud af boksen og finde den bedst mulige løsning til kundens specifikke behov.”

 

Tilpasset løsning – en udfordring

Udfordringen her var, at ConDoor bruger en specialtilpasset bakke, og at pallehallerne er placeret i et sildbensmønster, hvilket gør det vanskeligere for AGV’erne at navigere mellem reolerne og nå varerne. Pladsen er begrænset. Cellerne giver alle mulige sikkerhedsudfordringer. Det er meget vigtigt, at AGV’en stopper præcist på det rigtige tidspunkt, og at bakken er placeret i den korrekte højde, så en robotarm kan plukke fjedrene fra bakken.

AGV’erne skal kommunikere med robotzonen, og Toyotas intelligente automationssoftware (T-One) skal synkronisere med kundens eget Warehouse Management System (WMS). ConDoor har nu et meget fleksibelt Autopilot-system kørende, hvor fire systemer arbejder sammen helt sømløst i en relativt kompleks proces.

 

Et samarbejde at være stolt af

I starten havde ConDoor 2 AGV’er i drift, men de indså hurtigt, at de nemt kunne udvide med en tredje AGV. Det var en udfordring at tilpasse AGV’erne til at fungere i denne type miljø – en udfordring, som Toyota håndterede rigtig godt. Johan afslutter:

“Vi fik rigtig god support under udrulningen. Det gode samarbejde med alle involverede parter giver alle en følelse af reel stolthed.” 

Mere om Swarm Automation
Fjern alle