At omfavne innovation er ikke bare en mulighed, det er afsættet for virksomheder og samfundet til at trives. Derfor vil vi i de kommende år øge vores investeringer i forskning og udvikling. Dette vil have en betydelig positiv indvirkning på hele vores virksomhed og vil ligeledes påvirke vores kunder. Vi vil udvikle nye produkter og services med en stadig stigende hastighed og øge effektiviteten med nye processer og mere sofistikerede måder at arbejde på.
'Innovation er nøglen til at forblive relevant i en verden af logistik, der bliver mere kompleks end nogensinde, og som ændrer sig med en hastighed, vi aldrig har set før.'
Hans Larsson
Director Strategic Innovation hos Toyota Material Handling Europe
Hvilke trends og udviklinger vil forme fremtidens logistik? Det er det vitale spørgsmål.
For at overvåge, forstå og foregribe, har vi skabt "Trend Radar". Her analyserer vi trends inden for business, logistik og teknologi fra forskellige perspektiver og tidsrammer. Vi konsulterer mange og forskellige kilder af høj kvalitet og skaber indsigt, der giver os og vores kunder mulighed for at træffe velinformerede beslutninger.
Blue is the designated colour of our innovation concepts and prototypes. It represents cutting edge thinking and technology, ground-breaking industrial design and – most importantly – an ambition to move the boundaries of what is possible. Whether it is on the drawing board or in a testing facility, when you see one of our “innovation blue”, you know that this concept will someday soon have a real impact in the world around you.
Human engineering and artificial intelligence (AI) coming together in design isn’t just a partnership, it’s a game changer. Representing the new frontier of industrial design, our engineers seek to optimise the structural design of our products by using cutting-edge AI algorithms, resulting in a unique harmony of strength and durability, not compromising on capacity while taking away excess material where possible.
With our A.I. TeamDelivery concept, we share our vision on what the world of (intra)logistics and e-commerce could look like. For the last-mile delivery, our design team created a self driving delivery vehicle called ‘Urban Runner’. This delivery vehicle, although only recently designed, already won an iF DESIGN AWARD.
Blå er den udpegede farve på vores innovationskoncepter og prototyper. Det repræsenterer banebrydende tænkning og teknologi, banebrydende industrielt design og – vigtigst af alt – en ambition om at flytte grænserne for, hvad der er muligt. Uanset om det er på tegnebrættet eller i et anlæg, når du ser en af vores "innovationsblå", ved du, at dette koncept en dag snart vil få en reel indflydelse i verden omkring dig.
Human engineering og kunstig intelligens (AI), der samles i design, er ikke bare et partnerskab, det er en game changer. Vores ingeniører, der repræsenterer den nye grænse for industrielt design, søger at optimere det strukturelle design af vores produkter ved at bruge banebrydende AI-algoritmer, hvilket resulterer i en unik harmoni af styrke og holdbarhed, uden at gå på kompromis med kapaciteten mens overskydende materiale fjernes , hvor det er muligt.
Med vores A.I. TeamDelivery koncept, deler vi vores vision om, hvordan verden af (intra)logistik og e-handel kunne se ud. Til 'last-mile levering' skabte vores designteam et selvkørende leveringskøretøj kaldet 'Urban Runner'. Dette leveringskøretøj har, selvom det først er designet for nylig, allerede vundet en iF DESIGN AWARD.
Opbygning af nye partnerskaber og saqmarbejdende økosystemer er afgørende for os:
Vi omsætter fantastiske ideer til fantastiske produkter. Når det sker, bliver vores "innovations blå" prototyper til de "Toyota Material Handling orange" produkter, der er kendt og anvendt over hele verden. Denne forandring repræsenterer kernen i vores forretning - vores evne til at pleje og udvikle ideer hele vejen fra tegnebrættet til den endelige implementering på stedet.
'Innovation handler om at skabe værdi på nye måder. Hver dag arbejder vi med state-of-the-art teknologier, men innovation er så meget mere end det. Det handler om at udvikle en dyb forståelse for vores kunder og de problemer, de står overfor, og udfordre status quo med nye løsninger. Det er det, der gør, at en blå truck bliver til en orange.'
Johan Brynås
Head of Research & Innovation hos Toyota Material Handling Europe
The future is shaped by innovation in automation, connectivity and productivity. We can contribute to a more sustainable society by developing the safest and most energy-efficient logistics solutions possible. We do that by focusing on technology with the highest potential for positive change.
The logistics sector faces some real challenges delivering the EU Green deal plan, aimed at remodeling the EU's climate, energy, transport and taxation policies to cut net emissions of greenhouse gases with 90% by 2050. Besides environmental challenges, UN SDGs (Sustainable Development Goals) and the EU ESRS reporting framework also include social matters and corporate governance as business considerations. Here, partnerships are crucial as no organisation can work towards a sustainable future alone.
To stay at the forefront, we need to monitor all developments that impact the world of logistics, which of course means making sustainability an integral part of our business approach.
Fremtiden formes af innovation inden for automatisering, konnektivitet og produktivitet. Vi kan bidrage til et mere bæredygtigt samfund ved at udvikle de sikreste og mest energieffektive logistikløsninger. Det gør vi ved at fokusere på teknologi med det største potentiale for positiv forandring.
Logistiksektoren står over for nogle reelle udfordringer med at implementere EU's Green Deal, der sigter mod at omforme EU's klima-, energi-, transport- og skattepolitikker for at reducere nettoudledningen af drivhusgasser med 90% inden 2050. Udover miljømæssige udfordringer inkluderer FN's SDG'er (Bæredygtige Udviklingsmål) og EU's ESRS-rapporteringsramme også sociale anliggender og virksomheders governance som forretningsmæssige overvejelser. Her er partnerskaber afgørende, da ingen organisation kan arbejde alene hen imod en bæredygtig fremtid.
For at forblive førende er det nødvendigt at overvåge alle udviklinger, der påvirker logistikverdenen, hvilket selvfølgelig betyder at gøre bæredygtighed til en integreret del af vores forretningstilgang.