‘"Kvalitet i alt hvad vi gør" betyder også, at vi hjælper kunderne med at optimere deres ansattes sundhed og sikkerhed’
Per Fyrenius
Senior Vice President Corporate Development
En ud af ti alvorlige ulykker i den europæiske fremstillingsindustri sker med materialehåndteringsudstyr, i henhold til den seneste Eurostat-undersøgelse af ulykker på europæiske arbejdspladser. Og vigtigt er, at 80% af ulykkerne skyldes uagtsom adfærd. Vi ønsker at støtte vores kunders fokus på at fremme en sikkerhedskultur med produkter og løsninger , som hjælper dem med at gøre betydelige fremskridt.
Uagtsom adfærd kan undgås gennem førerundervisning, hvor vi aktuelt har 91 undervisningssteder og 136 aktive instruktører
1. Ledelse
2. Udstyr
3. Processer
4. Personale
Vi ser værdien i godt design, når det gælder udviklingen af en mere bæredygtig verden. Mere end 20 designpriser for vores produkter i det seneste årti udtrykker vores engagement i kvalitet og ergonomi. Vi afholder også en designkonkurrence to gange om året med tusindvis af deltagere verden over.
Vores kvalitetsorganisation fokuserer på at forbedre kvaliteten set ud fra et kunde- og levetidsperspektiv. Meget høj kvalitet med proaktive metoder og ‘fortsat levering af attraktive produkter, som forudsiger kundernes behov’, er hovedpunkterne i vores nye kvalitetsstrategi.
Siden 2015 har vi evalueret vores service dagligt, understøttet af Net Promoter Score (NPS) i vores kunde-kvalitetsundersøgelse. Mere end 100.000 svar fra kunder i 20 europæiske lande har givet værdifuld information om, hvordan vi kan forbedre vores udlejning, salg og service. Via de daglige målinger kan vi se, at de tilpasninger, vi foretager, gør en forskel for vores kunder. Vores kundetilfredshedsindeks, Net Promoter Score, ligger aktuelt på 61..
Læs mere i vores bæredygtighedsrapport >>
Vi arbejder tæt sammen med vores leverandører for at sikre, at de lever op til vores sociale kriterier samt kvalitets- og miljøkriterier. Vi ønsker at indvirke positivt på mere end 300 leverandører, mindske risici for vores egen forretning samt at generere yderligere værdi for vores kunder. I henhold til vores Code of Conduct tilstræber vi at drive virksomhed på en fair og ærlig måde, og vi sigter efter at blive den mest respekterede og betroede partner i Europa inden for materialehåndtering.
I 2022 inviterer vi alle vores større leverandører til at foretage en årlig EcoVadis bedømmelse online.
EcoVadis er vores strategiske partner ved dannelsen af en transparent værdikæde inden for logistik, så det bliver nemmere for vores kunder, vores leverandører og for vores eget netværk at opnå bæredygtighed. Vores 2021 platinvurdering placerer os blandt den øverste ene procent af 85.000 leverandører verden over.
Hvert andet år udgiver vi en bæredygtighedsrapport i henhold til GRI standarderne. Dette gør os i stand til at forstå og rapportere om effekten af vores tiltag på en sammenlignelig og pålidelig måde. Midt i en global pandemi har vi opnået 50% af vores 75 GRI målsætninger for regnskabsåret 2021.