Kundetilfredshedsundersøgelser er vores vigtigste værktøj til at forstå, hvordan vores kunder oplever vores forskellige ydelser inden for salg, service og korttidsleje. Undersøgelserne udsendes løbende, så vi kan måle kundetilfredsheden og indsamle feedback om kvaliteten af det, vi gør. Vi får hver måned 1.500-2.000 besvarelser retur fra vores kunder, og vi handler på baggrund af al den feedback, vi får:
Net Promoter systemet er en verdensomspændende standard, der anvendes til at måle, forstå og forbedre kundeoplevelsen. Vores Net Promotor Score måles inden for henholdsvis service, salg og korttidsleje. Nedenfor kan du se vores resultater inden for hvert område.
Større tilfredshed, i det samarbejde, du har med os:
For os betyder det, at det støtter op omkring vores strategi - Kvalitet i alt, hvad vi gør.
Efter hvert kontaktpunkt kan du modtage en tilfredshedsundersøgelse. Undersøgelsen er faktisk et helt kvalitetsprogram, der skal være med til at forbedre vores næste interaktion med dig.
Undersøgelserne indeholder hver nogle spørgsmål, der kan hjælpe os med at forstå, hvor tilfreds du har været efter vores seneste kontakt med dig. De tager kun få minutter at besvare, og din feedback kan hjælpe os med at gøre en forskel.
Når du har besvaret spørgsmålene i vores undersøgelser, vil den ansvarlige chef hos Toyota handle hurtigt på den givne feedback.
Vi følger hurtigt op, hvis dit svar indikerer, at der er noget, som ikke er, som det bør være. På denne måde kan vi løbende forbedre vores processer.
Det er vores vigtigste værktøj til at forstå, hvordan vores kunder oplever vores salgs-, service- og lejeydelser.
Det er en del af vores DNA løbende at skabe forbedringer. Det er derfor, at vi beder vores kunder om en ærlig feedback, så vi kan forbedre vores ydelser. Kundetilfredshedsundersøgelserrne indgår som en del af et større kvalitetssystem i Toyota.
Vores vigtigste mål er at forbedre din oplevelse, så du oplever en forbedring, når du næste gang er i kontakt med os omkring service, salg eller leje. Du får hurtig feedback og hjælp, samtidig med at du har mulighed for at dele din mening om Toyotas præstationer.
De giver os yderligere information om det samarbejde, vi har med vores kunder, og hvordan du og andre oplever vores ydelser. Hvis en besvarelse viser, at der er noget, som vi bør tage hånd om, eller hvis du ønsker at blive kontaktet, kontakter vi dig. Dette gør vi for at få en yderligere uddybning, så vi kan forstå og løse problemet.
Vi måler på, hvad du synes om vores præstationer, vores adfærd og kvaliteten af det arbejde, der er udført, ved at stille dig nogle spørgsmål. Vi beder dig om at bedømme på en skala fra 1-5, hvor 5 er meget høj. Vi stiller også det almindeligt anvendte NPS-spørgsmål, som ligger på en skala fra 0-10, hvor 10 er den højeste og bedste værdi.
Vores undersøgelser sendes kun, hvis vi har haft kontakt med dig. Du vil højest modtage en tilfredshedsundersøgelse fra os, hver tredje måned. Du vil ikke modtage for mange undersøgelser, idet vi gør brug af en filterfunktionalitet, i det undersøgelsessystem, som vi gør brug af.
Det tager kun få minutter at gennemføre undersøgelsen.
Der vil blive fulgt hurtigt op på eventuelle ”problemer” eller spørgsmål. Du kontaktes inden for 48 timer, hvis du i undersøgelsen har bedt om at blive kontaktet. Positiv feedback videregives internt, som en ros til de teams eller enkeltpersoner, undersøgelsen vedrører. Herudover forbedres processerne, for at forhindre eventuelle problemer i at gentage sig (Kaizen).
Ja, du kan ændre hyppigheden eller afmelde dig via et link i det invitationsbrev, du har modtaget omkring undersøgelsen.
Net Promoter Score er en kundeloyalitets- og tilfredshedsmåling, hvor man bliver spurgt om, hvor sandsynligt det er, at man vil anbefale et produkt, en ydelse eller en virksomhed til andre, på en skala fra 0-10.
Net Promoter Systemet er hele det kvalitetssystem, der følger dette kundeloyalitetsspørgsmål. Det omfatter en aktiv opfølgning på utilfredse kunder, og at der arbejdes på, at hæve den samlede kundetilfredshed og loyalitet, baseret på den feedback, der modtages.
I Net Promoter Systemet bliver kunderne kategoriseret i tre grupper – Promotors (9-10 i bedømmelse), Detractors (0 til 6 i bedømmelse), og Passives (7-8 i bedømmelse). NPS scoren beregnes ved at tage Promoters i % og trække Detractors i % fra. Passives tæller ikke med.
Eksempel på 10 kunder, der har besvaret NPS-spørgsmålet således: 7 Promotors (70 %), 1 Detractor (10 %), 2 Passives (20 %)
70%-20% = NPS 50