Hvad er EcoVadis, og hvad måler de?
EcoVadis leverer et system, der giver organisationer mulighed for at evaluere virksomheder egne og deres forsyningskædes niveauer af socialt ansvar (CSR). Det dækker over 21 CSR-indikatorer på tværs af fire hovedtemaer, miljø, arbejds- og menneskerettigheder, etik og bæredygtigt indkøb.
Hvad skal du gøre for at få en EcoVadis-vurdering?
For at få en bedømmelse skal en virksomhed fremlægge dokumentation inden for alle 4 områder. Det er ikke nok bare at fremvise et dokument, der siger at vi gør noget – vi er derimod nødt til at vise, at vi faktisk gør det. Det er en meget grundig proces, der kræver meget arbejde og samspil mellem flere teams, både HR, Sustanainability, samt vores salgs-, service- og teknikerteams.
Hvad synes du er de største fordele ved at have en EcoVadis-vurdering?
Det giver os muligheden for at vise alle vores interessenter den investering, som Toyota lægger i CSR, og at en del af vores succes kommer fra at være en etisk virksomhed, der tager sig af vores mennesker, vores kunder, miljøet og omgivelserne, samt de fællesskaber, vi er en del af.
Hvordan har EcoVadis hjulpet Toyota med at forbedre sig?
Toyota har teams, der sikrer høje CSR-standarter. EcoVadis gør det muligt for os at måle, hvor godt vi klarer os, og hvilke områder, vi bør forbedre os på. Det er altid godt at have specialister, der arbejder med mange store og globale virksomheder, der er ambitiøse med deres CSR indsatser, til at kigge på os udfra og analysere vores metoder. Det gør det muligt for os at sammenligne os med andre ledende organisationer, hvoraf mange af dem er vores kunder.
Find ud af mere om vores EcoVadis Gold-rating og vores bæredygtighedsstrategi her