Oplev de nye Toyota Traigo48
Med et uovertruffent design og banebrydende ydeevne
En modvægtstruck er ideel at bruge ved håndtering af tungere læs. Trucken udligner lastens vægt på gaflerne med sin vægt bagtil, hvilket øger stabiliteten og førersikkerheden. Vores udvalg af Toyota Traigo elektriske gaffeltruck fås med forskellige batterikapaciteter og løftekapacitet fra 1 ton til 8 ton. Da truckene er batteridrevne, er de velegnede til både indendørs og udendørs brug.
Vi hjælper dig med at finde den bedste eltruck til din virksomhed ved hjælp af følgende trin:
Følg guiden og find ud af, hvilken eltruck der passer bedst til dig!
Vores elektriske 3- og 4-hjulede gaffeltruck er perfekte til problemfri håndtering af gods, både indendørs og udendørs. Traigo-serien tilbyder høj ydeevne, fremragende udsyn hele vejen rundt, nem manøvrering og er intuitiv og nem at køre.
Toyota System of Active Stability, SAS, er monteret som standard på alle Toyota Traigo. Efter mere end 20 år er det stadig unikt og beskytter dine varer, truck og operatører og maksimerer kapaciteten, samtidig med at det reducerer driftsomkostningerne.
Stabilitet, tillid og sikkerhed er alle vigtige aspekter, når man håndterer gods. Når man kører med en Toyota gaffeltruck, føles al kørsel og stabling stabil og kontrolleret, fordi SAS-systemet griber ind, før der opstår en usikker handling.
Ved aktivt at overvåge nøgleparametre for truckens ydeevne, reduceres risikoen for mulige ulykker og antallet af pallebevægelser maksimeres. Det giver operatørerne mulighed for at arbejde med fuld tillid og holde produktiviteten høj i løbet af en arbejdsdag.
Vil du øge sikkerheden på dit lager? Din nye eltruck kan udstyres med vores Operator Assist System SEnS+ (Smart Environment Sensor), for at optimere materialehåndteringssikkerheden og samtidig minimere risikoen for ulykker og skadesomkostninger.
Sådan virker det:
Vores komplette sortiment af elektriske gaffeltruck leveres med et udvalg af energiløsninger, der passer til din drift og præferencer: blysyre-batterier eller litium-ion-batterier.
Litium-ion-batteriteknologi er blevet en populær energikilde, da den leverer maksimal effekt hele tiden, er 30 % mere energieffektiv og giver mulighed for lejlighedsvis opladning.
Vores erfaring vidner om pålidelighed, da vi har samlet tusindvis af litium-ion-batterier in-house. Endnu en fordel ved at bruge modulære batterier er den øgede fleksibilitet, når man designer en truck. Traigo_i er designet med udgangspunkt i føreren og giver klassens bedste komfort.
Her har vi samlet hyppige spørgsmål og svar om elektriske gaffeltruck for at hjælpe dig med at finde din næste eltruck.
Fordelene ved eltruck er mange, her nævnes nogle få:
Her kan du læse mere om de overvejelser du bør gøre dig inden du køber en elekstrisk gaffeltruck.
Ja, eltruck udleder ikke farlige stoffer og kan anvendes både indendørs og udendørs.
På lagre eller i produktionsområder er gulvene for det meste jævne og glatte, og med afsmitningsfri dæk kan man beskytte gulvene. Dette er særligt vigtigt i omgivelser, hvor hygiejne er meget vigtigt, eksempelvis inden for fødevare- og medicinalindustrien.
Absolut, eltruck kan bruges både indendørs og udendørs. Udendørs har man brug for en holdbar og stabil gaffeltruck, der kan anvendes under forskellige forhold:
4-hjulede elektriske truck med en lukket kabine er stabile og produktive under våde arbejdsforhold.
Beskadigede eller ujævne gulve er ikke komfortable at køre på og kan medføre, at lasten glider af. Godt vedligeholdte gulve øger produktiviteten og førerkomforten og reducerer omkostningerne.
Ja, man skal være forsigtig på ramper. Lastede gaffeltruck skal køres med lasten pegende opad på rampen, og man skal holde en sikker afstand til rampens kant for at undgå at vælte.
Toyota eltruck fås med:
Li-ion batterier kan oplades, når der er tid til det, f.eks. i en arbejdspause. Blysyrebatterier har derimod et begrænset antal ladecyklusser og bør oplades, når de er på 20%.
Toyota Traigo48-standardserien fås med konventionelt blysyrebatteri (LAB) eller litium-ion-batteri (LIB) og modeller med et unikt design til LIB, kaldet Traigo_i .
Traigo_i er vores litium-ion-gaffeltruck, der er designet med udgangspunkt i føreren og giver klassens bedste ergonomi. Det lille integrerede litium-ion-batteri giver ekstra plads til førerens ben og fødder samt et lavt energiforbrug takket være denne energieffektive løsning. Traigo_i kan bruges på steder hvor man kører med et eller to skift og fås til en konkurrencedygtig pris, som understøtter vores strategi om at videreudvikle denne type produkter i fremtiden. Hvis du har en højintensiv drift med treholdskift, skal du måske overveje det større Li-ion-batteri, der fås til standard 48-volts Traigo.
Gafler er selvfølgelig det mest almindelige udstyr til truck. Men til visse typer af opgaver er andet udstyr mere passende og effektivt (færre skader, højere produktivitet, mere sikkert). Her nævnes nogle eksempler:
Toyotas salgseksperter kan hjælpe dig med at finde det rigtige udstyr til din virksomhed.
Last forekommer i forskellige størrelser. Længden og bredden kan være en hjælp til at definere den rigtige lastbærer. Jo længere last, desto større lastcenter. Lastens mål kan påvirke gaffeltruckens løftekapacitet og stille krav til gangbredden.
Sideskift er en typisk funktion på en gaffeltruck, som gør det muligt at forskyde gaflerne mod venstre eller højre, så føreren kan foretage små gaffeljusteringer uden at skulle manøvrere med gaffeltrucken. Sideskift påvirker lastkapaciteten og gangbredden.
Palleudhæng forekommer, når lasten er større end pallen. Dette kan medføre beskadigelse af lasten. En lastbærer i korrekt størrelse eller bedre placering af lasten på pallen vil forbedre håndteringen med gaffeltrucken.
Pallebure anvendes til opbevaring af løst gods. Pallebure kan have en front, der kan fjernes, eller en front, hvor halvdelen kan klappes ned for at få adgang til varerne. Pallebure fylder det samme, uanset om de er tomme eller fulde.
Denne åbne palle, 1200 x 800 mm, også kaldet en blokpalle, er en blok-konstruktion med tre brædder i bunden; et i hver langside og et i midten, og fem brædder på oversiden, der understøtter lasten sikkert på pallen.
Den kaldes også en 4-vejs indgangspalle på grund af, at gaflerne kan køres ind fra begge korte sider på pallen og på tværs af bundbrædderne fra hver langside. Dette gør lasthåndtering nemt med alle typer af gaffeltruck, især via åbningerne i de korte sider.
EURO pallen er den mest almindelige palletype i Europa, bortset fra UK.
Gangbredden er det minimum af plads, som en truck skal bruge for at kunne dreje ind i en gang (eller ind mellem reoler eller andet) for at afsætte eller hente en last.
Beregningen varierer alt efter modellen: de relevante specifikationer ved beregning af gangbredden (Ast) er:
Hvis du ønsker at købe en ny truck, skal du sikre dig, at trucken passer til pladsforholdene. Her er fire ting, som du skal overveje for at finde den truck, der passer til gangbredden:
En stor fordel ved 3-hjulede truck er deres manøvreevne, takket være en kortere venderadius. Hvis man sammenligner en Toyota 3-hjulet med en 4-hjulet 48 V model, er forskellen i venderadius ca. 140 mm. Hvis man vælger en kompakt 3-hjulet truck, reduceres venderadius med yderligere ca.100 mm.
Data for gangbredde er angivet i databladet for hver truck, så man kan sammenligne modeller og finde den mest velegnede.
De ekstra 200 mm sikkerhedsafstand hjælper med at sikre, at føreren har tilstrækkeligt med plads til at kunne dreje sikkert i gangen.
For at finde maks. løftehøjde skal man kende højden på den højeste reolbjælke og tilføje 150-200 mm, så føreren får ekstra plads til placering af lasten.
For en gaffeltruck angives lastkapaciteten udtrykt som nominel kapacitet. Dette beregnes som den maksimale vægt, trucken kan løfte op i en forud defineret højde, når dens lastcenter er på et specifikt punkt. Lastcenteret er den vandrette afstand fra forsiden på den lodrette del af gaflen til midten af lasten, ideelt lastens tyngdepunkt. Standard lastcentre varierer afhængigt af truckens nominelle kapacitet og vil være et af følgende:
En gaffeltrucks lastkapacitet eller nominelle kapacitet beregnes som den maksimale vægt, trucken kan løfte op i en forud defineret højde, når dens lastcenter er på et specifikt punkt. Hvis lasten skal løftes op over denne højde, eller hvis lastcenteret er længere væk, reduceres kapaciteten. Dette er den faktiske kapacitet: den faktiske løfteevne i en given situation, der kan være mindre end den nominelle kapacitet.
Det er enten truckens taghøjde eller højden på den sænkede mast, der definerer den laveste højde, som trucken kan passere. Man skal være opmærksom, når gaflerne hæves med en mast uden friløft, da den indvendige mastsektion hæves, så snart gaflerne går opad, hvilket påvirker det laveste punkt, som trucken kan passere.
Redskaber på gaffeltruck medfører ekstra vægt og forlænger lastafstanden, hvilket reducerer lastkapaciteten.
Friløft-funktionen gør det muligt at hæve gaflerne til en vis højde, uden at masten bliver højere. Nogle steder skal truck køre ind og ud gennem døråbninger, hvilket kan være en grund til at vælge en mast med friløft.
Gå igennem din bygning og mål højden på døråbningerne for at finde kravet til højden på en sænket mast. Hvis dine gaffeltruck også bruges om bord på lastbiler, eller hvis de kører udenfor under et tag, skal målene her også tages med i overvejelserne.
Den primære forskel mellem en 2- og en 3-trins mast er den ekstra mastsektion. Den giver højere løftehøjde i de fleste tilfælde. I områder med begrænset højde er 3-trins master en fordel takket være en lavere højde på den sænkede mast. Med en 2-trins mast er udsynet over omgivelserne og lasten en smule bedre sammenlignet med en 3-trins mast. Vores gaffeltruck fås med både 2- og 3-trins master, med eller uden friløft, så du kan få en løsning, der passer til dine krav til materialehåndteringen.
Arbejde i støvede eller våde omgivelser kan påvirke den korrekte funktion på en truck, og hyppigere service og reparation kan være nødvendigt. Truck med en høj grad af beskyttelse mod støv og vand anbefales under disse betingelser.
For at køre i flere skift kræves der en truck til intensiv brug med kort tid til opladning. Eltruck er rene og produktive truck til indendørs og udendørs brug. Kombineret med li-ion batterier kan de oplades hurtigt og til hver en tid, så driften holdes i gang.
Der bør anvendes eksplosionssikrede truck til arbejde på risikofyldte steder eller på steder med risiko for eksplosion. Trucken tilpasses, så ingen komponenter kan danne gnister.
Arbejdsbetingelserne er meget krævende i køle- og frysehuse. Temperaturer under frysepunktet påvirker truckens batterikapacitet, elektronik og smøring. Vi anbefaler derfor specifikke truck til brug i køle- og frysehuse for at undgå havari og høje reparationsomkostninger. Afhængigt af modellen udstyres disse truck med aksler i rustfrit stål, der anvendes lavtemperaturolie...
Når man vælger en truck-model, skal man sikre sig, at modellen kan køre på de hældninger, der findes på virksomheden. Evnen til at køre op ad hældninger er angivet på truckens datablad. Den maksimalt angivne hældning er den maksimale stigning, som en gaffeltruck kan køre på i en kort periode. Det er ikke kun evnen til at kunne køre op ad en hældning, men også sikker nedkørsel med last, som er vigtigt.
Fiskeindustrien er et krævende miljø for gaffeltruck at arbejde i: det er korroderende, vådt og salt. Det korte svar er ja, det kan de. Men elektriske truck skal have en høj grad af komponentbeskyttelse for at kunne modstå korrosion og for at være driftssikre i disse krævende omgivelser.
Toyotas salgseksperter kan hjælpe dig med den rigtige specifikation af truck til din virksomhed inden for fiskeindustrien.