Med lithium-ion kan Traigo80 løbende oplades hurtigt og nemt. Undgå batteriskift og få høj effektivitet hele dagen.
Selv med det mindste batteri og den mindste lader er det muligt at køre i en fuld 8-timers vagt. Traigo80 skal blot oplades to gange 15 minutter i løbet af arbejdstiden og i 45 minutter i forbindelse med middagspausen.
Hvis pauserne udnyttes effektivt til opladning, kan trucks med selv den mindste energipakke arbejde døgnet rundt. Traigo80 fås med 2 forskellige energipakker, så du kan få den, der passer til din virksomhed.
Uanset hvad du vælger, kan vi levere det. Traigo80 er bygget til flere forskellige typer energi. Den fås med brændselsceller, og den fås selvfølgelig også med et traditionelt blysyrebatteri, med nem åbning af afskærmningen, når der skal skiftes batteri.
Den integrerede touchscreen som er ekstraudstyr, giver føreren et perfekt intuitivt interface med visning af vigtig information om hvordan man kan forøge effektiviteten og produktiviteten under arbejdet med Traigo80.
Armlænet giver valget mellem forskellige måder at håndtere lasten på: mini-levers, multifunktionskontrol eller et multifunktions-joystick, alt efter hvad der bedst passer til dine behov.
Den fuldt affjedrede førerkabine giver førerne optimal komfort med reduceret vibration og støj, hvilket forøger kørerkomforten under arbejdet.
En rummelig åben eller lukket kabine med justerbart sæde støtter føreren under arbejdet, uanset vejret.
Basismodellen giver høj stabilitet og ekstra kapacitet, og føreren får en rummelig og ergonomisk arbejdsplads.
Takket være dens kortere mål kan den kompakte Traigo80 bedre komme rundt på steder med lidt plads såsom i gange.
Traigo80 fås med 600 mm lastcenter, hvilket er perfekt, når man skal håndtere større last.
Alle Traigo80 elektriske truck er som standard udstyret med Toyotas unikke System of Active Stability (SAS), som gør gaffeltrucken meget stabil og beskytter føreren og lasten under kørsel, i sving og når der løftes. SAS er avanceret teknologi, der giver øget sikkerhed og højere produktivitet.
Der kan oprettes unikke truckfører profiler med PIN-kode på I_Site portalen for at sikre, at kun uddannede og godkendte truckførere har adgang til og kan køre dine truck. Eller du kan anvende Smart Access kort, som er integreret i truckfører-interfacet
Sikkerhedskontrol før start er en smart I_Site funktion, som findes i fører-interfacet og sikrer, at dine førere foretager en automatisk kontrol før hvert arbejdsskift – hvilket øger pålideligheden og sikkerheden.
I_Site overvåger, hvordan og hvornår dine li-ion batterier anvendes, hvilket gør det nemt at finde tidspunkter til løbende opladning af trucken. I_Site understøtter også blysyrebatterier og gør det muligt for brugerne at vedligeholde batterierne bedst muligt. Systemet hjælper med at reducere energiforbruget og omkostningerne i driften.
Påkørselssensorer på trucken giver information om kollisioner. Viden via I_Site flådestyringssystemet om ulykken og føreren kan hjælpe til med at forhindre og undgå beskadigelse af dine forbundne intelligente trucks og af lageret – og du får derved en mere sikker og omkostningsbesparende drift.
Se Traigo80 2-3,5 tons videopræsentationer fra vores eksperter. .
Udviklet og konstrueret som en stærk og holdbar truck til de mest krævende forhold.
Flere forskellige energikilder. Alle med lavt energiforbrug.
Den fuldt affjedrede førerkabine giver en god føreroplevelse.
Når viden på basis af konnektivitet kombineres med den højtydende Traigo80 sparer du både energi og penge.
Elektriske gaffeltrucks er mere støjsvage end modeller med forbrændingsmotor, og de udleder ingen skadelige stoffer. Takket være deres minimale vedligeholdelseskrav har de lavere ejerskabsomkostninger, og samtidig er de meget ergonomiske. Elektriske trucks har også et lavt tyngdepunkt, så vi kan tilbyde modeller med forskellig lastkapacitet, der passer til alt fra let til krævende arbejde.
Elektriske gaffeltrucks er meget alsidige og kan anvendes til mange forskellige opgaver, både indendørs og udendørs. Så uanset om din virksomhed arbejder inden for fremstilling, lager, distribution, drikkevarer, detail eller andet, kan du skifte til el.
Ja, elektriske gaffeltrucks fra Toyota kan anvendes både indendørs og udendørs, og de kan udstyres med forskellige kabiner og yderligere beskyttelse, så de kan anvendes udendørs. Disse kabiner beskytter yderligere mod alle vejrtyper: varmt, koldt, regnvejr...
Toyotas elektriske gaffeltrucks fås enten med blysyre- eller lithium-ion batterier, afhængigt af dine behov. De kan også køre med brændselscelle-energi som en alternativ elektrisk energikilde.
Lithium-ion batterier har mange fordele. De har længere levetid end blysyrebatterier og er 30% mere energieffektive. Med li-ion kan du oplade trucken løbende og opladningen er nem og hurtig. Det er en ren teknologi, som ikke kræver et særskilt rum til opladning. Der fås 3 forskellige intelligente energipakker med li-ion til serien af elektriske gaffeltrucks fra Toyota, så du kan vælge en pakke, der passer til din virksomhed og måden, der oplades på.
Et lithium-ion batteri kan klare op til 5.000 opladninger, mens et blysyrebatteri kan oplades ca. 1.500 gange.
Den nye Traigo80 2-3.5 tons med det mindste batteri og oplader kan køre en fuld 8-timers vagt med 80% udnyttelsesgrad. Med blot to 15-minutters ladepauser i den primære driftsperiode, samt 45 minutters ladning i middagspausen.
Ladetider og -mønstre afhænger af den valgte batteriløsning og af kravene til driften. Blysyrebatterier bør oplades når ladestanden er faldet til 20%, og dette lademønster vil forlænge batteriets forventede levetid med fem år eller mere. Lithium-ion batterier er mere fleksible, og deres levetid påvirkes ikke af hvor ofte de oplades. Det er faktisk hensigtsmæssigt at oplade li-ion batterier løbende, så lagerets truck holdes kørende.
Hvis du ønsker optimal balance mellem drift og løbende opladning er lithium-ion batterier pengene værd, både ud fra et bæredygtigt og et finansielt synspunkt.
Startprisen på truck med forbrændingsmotor er lavere end prisen på elektriske gaffeltrucks. Sidstnævnte er dog mere omkostningsbesparende i det lange løb, da de har færre bevægelige dele og derfor ikke kræver megen vedligeholdelse. Endvidere er det også meget billigere at oplade end at tanke (gas eller diesel).