Automatiseret transport over længere afstande eller kørsel af fast rute med mange stop

Automatiseret trækker TAE500

  • op til 5,0 t lastkapacitet
  • op til 4 lastbærere
  • til efterfyldning/kørsel af fast rute med mange stop

Taxi-vogn (tung last)

  • Fuldpaller
  • Halvpaller
  • Op til 600 kg/ 1200 kg (tung last)

Platform taxi-vogn

  • Flere forskellige lasttyper såsom rullebure, beholdere
  • Op til 600 kg

Portal taxi-vogn

  • Fuldpalle-vogne
  • (af-)læsning i begge sider
  • Op til 1200 kg

Autopilots i brug

Effektiv kørsel af fast rute med mange stop

Træktog er meget effektive til efterfyldning i produktionsområder, da de kan transportere flere paller på en gang og giver sikker gaffelfri materialehåndtering i travle områder, eksempelvis ved samlebånd. Afhængigt af dine behov kan Autopilot trækkeren programmeres til at køre i en enkelt sløjfe med et eller flere tog, eller køre i flere sløjfer med flere tog for at opnå rettidig levering af varerne. Med brug af “teach-in” metoden køres AGV’erne manuelt for at indlære sløjferne med en sikring af, at vognene følger den rigtige rute.

Flere forskellige lastbærere

De automatiserede trækkere kan kobles sammen med flere forskellige lastbærere fra Toyota. Du kan vælge den rigtige lastbærer afhængigt af typen af last, dens vægt samt læsning/aflæsning.

Præcis navigation

Autopilot truck fra Toyota understøtter to meget præcise og adaptive navigationsteknologier: reflektor-navigation eller naturlig navigation, eller en kombination af disse teknologier. Ved reflektor-navigation gør reflektorerne installeret på lageret det muligt for scanneren på den automatiserede truck at definere sin position baseret på afstanden til reflektorerne.

Naturlig navigation

Naturlig navigation kan anvendes til de fleste automatiserede trækker-løsninger. Naturlig navigation er en metode, hvor automatiserede truck navigerer ved hjælp af omgivelserne. Denne navigationsmetode anvender genkendelige reference- eller orienteringspunkter på lageret, såsom vægge, reoler og faste objekter, til beregning af truckens placering. Naturlig navigation er et billigere alternativ til brug i lagerbygninger, hvor omgivelserne stort set er konstante. Trucken kan navigere efter de eksisterende omgivelser uden behov for ekstra udstyr såsom reflektorer, hvilket holder omkostningerne nede, og det er heller ikke nødvendigt at installere yderligere udstyr.

Intelligent opladning

Autopilot truck kan udstyres med lithium-ion batterier, der er op til 30% mere energieffektive med samtidig reduktion af CO2 udledningen. Med automatisk opladning kan truck oplades hurtigt mellem opgaverne uden brug af personale eller opladningsrum, hvilket gør løsningen fuldautomatisk.

 

Investeringsafkast

Automatisering optimerer vareflowet og minimerer beskadigelse, tidsforbrug og omkostninger. Personalet kan bruge tid på at løse mere komplicerede opgaver i stedet for det monotone arbejde. Automatiseret pallehåndtering kræver også mindre vedligeholdelse og energi og bidrager til produktiviteten og sikkerheden, og investeringen er typisk tjent hjem på 2 år.

Mere om trin-for-trin automatisering >>

 

Tilbage til siden med automatiserede løsninger >>

Kontakt vores specialister

Kim Langhoff - Logistik konsulent Toyota Material Handling

Kim Langhoff

Consultant Automation & Logistics

Tlf: 23 84 74 04
Kontakt via email

Verner Mortensen - product Manager Autopilot Toyota Material Handling

Verner Mortensen

Product Manager Autopilot

Tlf: 51 28 40 41
Kontakt via email

Ønsker du rådgivning?

Toyota Material Handling bruger dine kontaktoplysninger til at kontakte dig angående vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid afmelde vores mails. Læs mere i vores fortrolighedspolitik her.

Hvad siger kunder om vores automatiseringsløsninger?

Panasonic har automatiseret hele produktionsprocessen

Panasonic automatiserer

"Vi ser hele tiden på muligheder for at forbedre driften på vores lager. Vi har automatiseret hele produktionsprocessen."

Glud & Marstrand automatiserer med Toyota AGV

Automatiserer med AGV

”Vi skal levere mere med mindre, og derfor skal vi automatisere. Samtidig skal vi forbedre sikkerheden, så vi undgår arbejdsulykker".

To førerløse truck fra Toyota har optimeret varehåndteringen på lageret hos køkkenproducenten Kvik

To førerløse truck

En løsning med to førerløse truck fra Toyota har optimeret en del af varehåndteringen på køkkenproducenten Kviks mellemvarelager.

5 AGV'er til COOP Norge

I Trondheim spiller lagermedarbejderne og de 5 AGV'er  på samme hold, så AGV'erne uhindret kan køre deres faste ruter omgivet af manuelle trucks.

Fjern alle