Intelligent automatiseringssoftware, T-ONE

Forbindelse af dine intralogistiske processer

T-ONE, Toyotas internt udviklede automatiseringssoftware, installeres som et integrerende lag, der kommunikerer med Toyota Autopilot automatisk styrede truck (AGV’er) og eksisterende infrastruktur såsom lagerstyringssystemer, vareidentifikation og andet materialehåndteringsudstyr. T-ONE tilbyder en moderne, servicebaseret arkitektur, med klart definerede API’er (Application Programming Interface), så der nemt kan integreres med platformen.

Den intelligente software giver driftssikkerhed og fleksibilitet med bedre overblik over driften og hurtig ibrugtagning. Dette gør den anvendelig på virksomheder med et stort antal truck. Løsningen kan konfigureres til et stort antal flows og har et brugerinterface til operatøren, der understøtter manuel indgriben i AGV-systemet bestående af Autopilots. T-ONE har et sæt resultatmål, med grafer vist på brugerinterfacet.

Hvad står T-ONE for?

Hvordan T-ONE styrer driften

T-ONE er hjertet i Toyotas automatiserede løsninger: denne løsning overvåger og optimerer hele driften. Denne intelligente automatiseringssoftware varetager ordre- og trafikstyring på Toyota AGV’er og har mange funktioner såsom:

Afgivelse af ordre

T-ONE kan generere ordrer på flere måder, så det passer til driften, f.eks. via dit lagerstyringssystem (WMS), eller ved at operatører trykker på knapper på arbejdsstationerne (Toyota tilbyder CallMe Screen/CallMe knapper). En ordre kan også genereres med I/O signaler (typisk fotoceller, PLC) eller scannere (ofte en stregkodescanner monteret på et transportbånd).

Indstilling af destination

En ordres destination kan defineres, når ordren afgives (med WMS, knap eller I/O signal) eller dynamisk efter ID-scanning ved afhentning. Automatiseringssoftwaren fra Toyota gør det også muligt for dig at sende en scannet værdi til en specifik destination via funktionen med kortlægning af destinationer. Destinationen behøver ikke at være konfigureret forud, og den kan eksempelvis være en destination om morgenen og en anden destination om eftermiddagen.

Ordrestyring

T-ONE styrer den rækkefølge, ordrerne udføres i: forskellige prioriteringer kan håndteres af WMS eller T-ONE, eller der kan anvendes et først-ind-først-ud koncept. En ordre kan defineres til at skulle håndtere en enkelt transport, at tømme en fuld gang eller et helt område. En ordre kan eksekveres i forskellige fordefinerede flows:

  • som A-til-B transport mellem 2 stationer
  • som en sløjfe med et antal stop på ruten for at efterfylde/plukke
  • som en “multi-leg” transport, hvor mere end en truck varetager transporten, så hver enkelt opgave udføres med den mest velegnede trucktype

Mere om vores automatiserede lagertruck >>

Mål og fejlvisning

T-ONE har et sæt resultatmål, med grafer vist på brugerinterfacet, med henblik på at vise systemets ydelse:

  • Truck-overblik: liste med alle AGV’er i realtid med aktuel status, inklusive truck-ID, truck-status og laststatus.
  • Truck-historik: vigtige hændelser eller fejl på trucken, med truck-ID, hændelseskode og beskrivelse af hændelsen.
  • Ordre-overblik: visning af ordrens udførelsestid, køtid, gennemførte ordrer pr. truck.
  • Ordre-historik: historik med ordredata for de seneste 90 dage.

Bruger- og sikkerhedsadministration

T-ONE har brugeradministration, som understøtter sikker håndtering af AGV-systemet:

  • Uploading af autoriserede brugere, funktioner og adgangskoder.
  • Individuel bruger-autentificering med adgang til og visning af relevante informationer og betjeningselementer for hver bruger.
  • Audit trails med information om log-in og brugeraktiviteter.
  • Industri-standard SSL/TLS kryptering af al trafik mellem browsere og T-ONE serveren, hvilket forhindrer, at trafik afbrydes eller tilføjes.

Sådan styrer vi vores projekter >>

Systemintegration

Toyotas automatiseringssoftware kan integreres i systemer på din virksomhed, såsom:

  • WMS (med web-tjenester, SOAP)
  • PLC’er (I/O signaler)
  • Transportbånd (I/O signaler, typisk fra fotoceller eller lasersensorer)
  • Robotceller (I/O signaler)
  • Døre (I/O signaler)
  • Brandalarm(I/O signaler)

Batteristyring

Autopilot truck kan udstyres med blysyre- eller li-ion batterier. Lithium-ion-batterier kan oplades i pauser og oplades automatisk.

Ved hjælp af batteristyringsfunktionen kan man definere regler for, hvornår truck i systemet skal oplades. En optimal opladningsplan afhænger af faktorer såsom systemet hos kunden, påkrævet kapacitet, truckflåde og batteritype. T-ONE understøtter fallback-opladning, opladning i pauser og planlagt opladning.

 

Tilbage til siden med automatiserede løsninger >>

Kontakt vores specialister

Kim Langhoff - Logistik konsulent Toyota Material Handling

Kim Langhoff

Consultant Automation & Logistics

Tlf: 23 84 74 04
Kontakt via email

Verner Mortensen - product Manager Autopilot Toyota Material Handling

Verner Mortensen

Product Manager Autopilot

Tlf: 51 28 40 41
Kontakt via email

Ønsker du rådgivning?

Toyota Material Handling bruger dine kontaktoplysninger til at kontakte dig angående vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid afmelde vores mails. Læs mere i vores fortrolighedspolitik her.

VELUX automatiserer

VELUX’ fabrik i Skærbæk har fået leveret en førerløs truck, der automatiserer og effektiviserer den interne varehåndtering og bidrager til et bedre arbejdsmiljø.

Automatiserer med AGV

”Vi skal levere mere med mindre, og derfor skal vi automatisere. Samtidig skal vi forbedre sikkerheden, så vi undgår arbejdsulykker".

To førerløse truck

En løsning med to førerløse truck fra Toyota har optimeret en del af varehåndteringen på køkkenproducenten Kviks mellemvarelager.

5 AGV'er til COOP Norge

I Trondheim spiller lagermedarbejderne og de 5 AGV'er  på samme hold, så AGV'erne uhindret kan køre deres faste ruter omgivet af manuelle trucks.

Fjern alle