Automatisering af gentagen pallehåndtering

Toyota tilbyder en serie af automatiserede lagertruck, Autopilots, til forskellige typer af materialehåndtering:

Automatiseret selvkørende palleløfter LAE250

  • op til 2,5 t kapacitet
  • fås med 2,4 m gaffellængde
  • maks. hastighed på 2,2 m/s
  • palletransport over længere afstande

Automatiseret selvkørende stabler SAE160

  • op til 1,6 t kapacitet
  • op til 4,7 m løftehøjde
  • maks. hastighed på 2,2 m/s
  • opbevaring på mellemniveau

Automatiseret selvkørende gaffeltruck OAE120CB

  • op til 1,2 t kapacitet
  • op til 4,15 m løftehøjde
  • maks. hastighed på 2,2 m/s
  • flere forskellige lastbærere
  • opbevaring på mellemniveau

Automatiseret selvkørende reachtruck RAE160-250

  • op til 2,5 t kapacitet
  • op til 11 m løftehøjde
  • maks. hastighed på 2,0 m/s

Autopilots i brug

Autopilot er udviklet til at automatisere gentagen pallehåndtering. Løsningen er baseret på den gennemprøvede serie af lagertruck fra Toyota, som gør det nemt at automatisere eksisterende manuelle processer.

Sikker og præcis pallehåndtering

Autopilot truck er programmeret til at udføre alle opgaver sikkert, og til at arbejde sammen med manuelle operatører. De indbyggede sikkerhedsscannere og enheder til registrering af forhindringer forebygger kollisioner ved at reagere på forhindringer, der findes på kørevejen. Lastsensorer og kameraer øger præcision og sikker lasthåndtering yderligere.

Sidescannere giver sikre sving ved optimal hastighed

Scannere for og bag giver sikker transport ved nominel hastighed

Blå LED-lys advarer gående og førere, når trucken eksempelvis kører om et hjørne

Registrering af forhindringer foran trucken over gulvplan

Registrering af forhindringer, der kommer ind fra siden

Registrering af forhindringer oppefra

Præcis navigation

Autopilot truck fra Toyota understøtter to meget præcise og adaptive navigationsteknologier, reflektor-navigation eller natural-navigation, eller en kombination af disse teknologier. Med sidstnævnte løsning kan truck skifte mellem at bruge reflektorer i et område og at bruge lageromgivelserne som reference i et andet område.

Reflektor-navigation

En navigationsmetode, hvor der anvendes ensartede objekter med høj kontrast, reflektorer, i omgivelserne. Reflektorerne installeret på lageret gør det muligt for scanneren på den automatiserede truck at definere sin position baseret på afstanden til reflektorerne. Denne tekniks karakteristika sikrer robusthed, høj præcision og lang rækkevidde i de fleste omgivelser.

Naturlig navigation

En metode, hvor automatiserede truck navigerer ved hjælp af omgivelserne. Denne navigationsmetode anvender genkendelige reference- eller orienteringspunkter på lageret, såsom vægge, reoler og faste objekter, til beregning af truckens placering. Natural navigation er et billigere alternativ til brug i lagerbygninger, hvor omgivelserne stort set er konstante. Trucken kan navigere efter de eksisterende omgivelser uden behov for ekstra udstyr såsom reflektorer, hvilket holder omkostningerne nede, og det er heller ikke nødvendigt at installere yderligere udstyr.

 

Intelligent kommunikation

Alle Autopilot truck styres af T-ONE automatiseringssoftware udviklet af Toyota. Denne software kan anvendes uafhængigt eller til kommunikation med lagerets styre- og produktionssystemer. T-ONE holder styr på lagring af varer, ordrer, trafik og flow takket være den intelligente flådestyring og integrationen med ERP/WMS.

Mere om T-ONE >>

Intelligent opladning

Autopilot truck kan udstyres med lithium-ion batterier, der er op til 30% mere energieffektive med samtidig reduktion af CO2 udledningen. Med automatisk opladning kan truck oplades hurtigt mellem opgaverne uden brug af personale eller opladningsrum, hvilket gør løsningen fuldautomatisk.

 

Investeringsafkast

Automatisering optimerer vareflowet og minimerer beskadigelse, tidsforbrug og omkostninger. Personalet kan bruge tid på at løse mere komplicerede opgaver i stedet for det monotone arbejde. Automatiseret pallehåndtering kræver også mindre vedligeholdelse og energi og bidrager til produktiviteten og sikkerheden, og investeringen er typisk tjent hjem på 2 år.

Mere om trin-for-trin automatisering >>

 

Tilbage til siden med automatiserede løsninger >>

Kontakt vores specialister

Kim Langhoff - Logistik konsulent Toyota Material Handling

Kim Langhoff

Consultant Automation & Logistics

Tlf: 23 84 74 04
Kontakt via email

Verner Mortensen - product Manager Autopilot Toyota Material Handling

Verner Mortensen

Product Manager Autopilot

Tlf: 51 28 40 41
Kontakt via email

Ønsker du rådgivning?

Toyota Material Handling bruger dine kontaktoplysninger til at kontakte dig angående vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid afmelde vores mails. Læs mere i vores fortrolighedspolitik her.

Hvad siger kunder om vores automatiseringsløsninger?

VELUX automatiserer

VELUX’ fabrik i Skærbæk har fået leveret en førerløs truck, der automatiserer og effektiviserer den interne varehåndtering og bidrager til et bedre arbejdsmiljø.

Automatiserer med AGV

”Vi skal levere mere med mindre, og derfor skal vi automatisere. Samtidig skal vi forbedre sikkerheden, så vi undgår arbejdsulykker".

To førerløse truck

En løsning med to førerløse truck fra Toyota har optimeret en del af varehåndteringen på køkkenproducenten Kviks mellemvarelager.

5 AGV'er til COOP Norge

I Trondheim spiller lagermedarbejderne og de 5 AGV'er  på samme hold, så AGV'erne uhindret kan køre deres faste ruter omgivet af manuelle trucks.

Fjern alle