‘Ledelse af virksomheden under pandemien
har medført endnu mere fokus på vores ansatte’
Peter Damberg,
Senior Vice President Human Resources,
Sustainable Development and Corporate Communications
Vi gør vores ledere i stand til at etablere en kultur, hvor de ansattes sundhed prioriteres. På vej mod vores mål om nul ulykker og ingen arbejdsrelateret sygdom arbejder 47% af vores ansatte nu på steder med uafhængigt certificerede ISO 45001 arbejdsmiljøledelsessystemer. Vi udveksler regelmæssigt bedste praksis med andre førende virksomheder, der ligesom os er aktive kampagnepartnere hos European Agency for Safety and Health at Work (EU-OSHA).
Vores ambitiøse bæredygtighedsmål er en invitation til mennesker med talent om at slutte sig til os og bidrage med at udvikle bæredygtig og digital logistik for fremtiden. Vi belønner vores ansatte via et transparent aflønningssystem, som er et referencepunkt i hele Europa. Under pandemien har vi kunnet fastholde vores ansatte, og vi har udbetalt bonusser til alle. Som en del af vores “Future of Work” program tilbyder vi attraktive arbejdsforhold, både online og i den virkelige verden.
Vores årlige medarbejdervurderinger er centrale for en fortsat samtale mellem ansatte og deres ledere, hvor der diskuteres personlig udvikling. Ansatte har mange muligheder for at udvikle sig, tilpasset deres stilling og ambitioner. Alle har adgang til formel undervisning, eksempelvis teknisk undervisning i Toyota Production System eller e-learnings inden for service, salg og andre fokusområder. Vi tilbyder endvidere mere end 1.800 e-learning kurser på 15 sprog på vores online-akademi. Vi har udviklet vores egne programmer inden for ledelse, LIFT og LEAD, rettet mod tværfaglige ledere og team-ledere.
Hvert år inviterer vi ansatte til at deltage i aktiviteter, som understøtter virksomhedens ønske om at udvikle et samfund i harmoni med naturen. Samlet set tilbyder vores lokale afdelinger mere end hundrede muligheder for team-building, hvor ansatte kan bidrage lokalt til unges udvikling, social bistand og miljøbeskyttelse. I regnskabsåret 2021 deltog mere end 2.000 ansatte i frivillige aktiviteter. I september 2021 viste mere end 800 ansatte i 12 lande deres personlige engagement i at bidrage til en bedre jord ved at deltage i “World Cleanup Day”.”.
Som en stor arbejdsgiver i mere end 20 lande i Europa respekterer vi alle mennesker på lige fod. Ved at omfavne alle forskelle reflekterer vi Toyota-gruppens globale tankegang samt respekt som en kerneværdi. At have ansatte præget af forskellighed er meget vigtigt for vores fremtidige succes som virksomhed.
Vores første prioriteter er sundhed og sikkerhed.
De første ti år.